Ochrana súkromia na Facebooku - Jednoducho, stručne, prehľadne (časť 1.)

Nie sme síce spoločnosť zaoberajúca sa sociálnymi sieťami, avšak prezentujeme sa na nich tak, ako to robia tisíce ďalších. A zaujíma nás ochrana nášho, ako i vášho súkromia. Pripravili sme pre vás preto krátky seriál s tipmi a radami, ako si svoje súkromie lepšie chrániť na najväčšej sociálnej sieti - Facebooku.

Príspevok sme rozdelili do viacerých častí, kvôli prehľadnosti a faktu, že vás nechceme zahltiť informáciami. Na Facebooku je totiž mnoho čo nastavovať:)

V prvej časti sa pozrieme na to, ako si jednoducho vytvoriť skupiny priateľov a spríjemniť tak zážitok z News Feedu (Noviniek), ako vymazať váš profil z výsledkov vyhľadávania, či ako nastaviť súkromie pri fotoalbumoch.

1. Skupiny priateľov

V prípade, ak máte veľa priateľov, známych, alebo sledujete väčší počet stránok na Facebooku, zorganizovanie vašich kontaktov do skupín môže byť viac ako užitočné. Pozrime sa na konkrétne kroky, ktoré vám môžu pomôcť vytvoriť z Noviniek (News Feed) celkom prehľadný RSS reader.

»  Každého z vašich priateľov (a stránok) môžete zaradiť do ľubovoľného počtu skupín. Odporúčame aspoň základné/všeobecné delenie:

       • rodina a blízki priatelia
       • známi (širší okruh priateľov)
       • business (kolegovia, pracovné kontakty)
       • ľudia, ktorých osobne nepoznám (kontakty, ktoré ste nadviazali
          prostredníctvom webu a sociálnych sietí)
       • značky/služby/produkty
       • správy/blogy
       • umenie/šport/koníčky

»  Zoznamy by mali slúžiť ako tagy/označenia pre ľahšiu orientáciu v Novinkách tak, ako ste zvyknutí používať ho dennodenne v rámci rôznych webových služieb.

»  Na jednotlivé zoznamy priateľov môžete aplikovať rôzne nastavenia bezpečnosti, business kontakty napríklad nemusia mať prístup v fotkám, na ktorých ste označení, ľudia, ktorých osobne nepoznáte by nemuseli vidieť vašu adresu, telefón, či fotky dieťaťa. No a ak chcete byť v užšom kontakte s rodinou a blízkymi, stačí si pozrieť News Feed len pre danú skupinu a nebudú sa vám v nej miešať statusy vašich milovaných s reklamnými ponukami alebo správami z novín..

»  Touto formou si viete jednoducho z Noviniek (News Feed) spraviť celkom prehľadný RSS reader – a to najmä v prípade, ak sledujete početnejšie množstvo stránok, firiem, či blogov...

2. Zobrazovanie vášho profilu vo výsledkoch vyhľadávania

Ako zabezpečiť, že sa váš profil nebude dať vyhľadať vo Facebook vyhľadávači?

»  2.Pod nastavením “Vyhľadať na Facebooku” vyberte “Len Priatelia” (Tento úkon vymaže vaše dáta z vyhľadávania na Facebooku, uistite sa preto, že naozaj chcete, aby sa váš profil vo vyhľadávaní nezobrazoval.)

Ako dosiahnuť, že sa váš profil nebude zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania Google (a ďalších vyhľadávačov)?

»  Na stránke s nastaveniami pre aplikácie, hry a webové stránky nájdete položku “Verejné vyhľadávanie”. Základné nastavenie by malo znamenať, že váš profil a všetky verejné informácie budú dostupné komukoľvek, kto do vyhľadávača naťuká vaše meno. Toto nastavenie môžete jednoducho vypnúť zrušením “fajočky” vedľa vety “Povoliť verejné vyhľadávanie”.

3. Fotky a videá, na ktorých ste označení

Ak chcete, aby vás na fotkách, na ktorých ste označení nevidela rodina, či napríklad váš šéf, potrebujete zmeniť nastavenia pre zobrazovanie na obmedzené skupiny.

»  Aby ste tak urobili, choďte na stránku s nastaveniami súkromia a zmeňte nastavenie v položke “Fotky a videá, na ktorých som označený” podľa vašich preferencií. Odporúčame vybrať možnosť “Vlastné” a vybrať skupiny ľudí, o ktorých si myslíte, že by vaše osobné fotky vidieť nemali...

»  V prípade, ak chcete, aby ste fotky, na ktorých ste označení, videli len vy, vyberte nastavenie “Iba ja” (odporúčame).

4. Ochrana fotoalbumov

Nastavenie súkromia vašich fotoalbumov je tošku zdĺhavejšie, najmä ak ich máte mnoho.

»  Existuje pre ne samostatná stránka Súkromie – Fotky, kde môžete nastaviť viditeľnosť každého albumu samostatne.

Fotky z narodeninovej oslavy tak budú vidieť napríklad len vaši blízki priatelia, fotozábery z firemného workshopu i kolegovia a vaše pracovné kontakty.

...   ...   ...

Veríme, že sme aspoň jednému z vás pomohli čiastočne sa zorientovať. V prípade otázok radi poradíme (ak budeme vedieť, Facebook je totiž úmyselne španielskou dedinou, aspoň čo sa ochrany súkromia týka).

V ďalšej časti si povieme niečo o zverejňovaní príspevkov (statusoch), kontrole toho, čo zdieľate so svetom, či ochrane pred automatickými správami aplikácií, ktoré sa zobrazujú vo vašom profile. Nastavujte, sledujte nás, zdieľajte:)

Akcie, ktoré si nemôžete nechať ujsť, ak vás zaujímajú najnovšie trendy v oblasti IT a firemnej online prezentácie

Zaujímajú vás nové trendy v IT? Hľadáte ideálny spôsob prezentácie vášho business-u na internete? Vytvárate marketingovú stratégiu pre prezentáciu vo svete sociálnych sietí? Rozbiehate start-up a radi by ste získali know-how od skúsených business developerov? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali ÁNO, nevyhrávate žiaľ cukrovinky Čierny Princ, len čítajte ďalej...

Pripravili sme pre vás zoznam jesenných konferencií a campov, ktoré by ste si nemali nechať ujsť... 


Spoločnosť Asbis a Ecopress konferencie pripravili jednu z ďalších tohtoročných konferencií na tému Cloud computing. Program sa zatiaľ pripravuje, podľa úvodného avíza bude medzi hlavné témy patriť otázka bezpečnosti Cloud-u, dostupnosť služieb a reálnosť využívania služieb v Cloud-e v slovenskom podnikateľskom prostredí.


Marketing that sells (5.10.2010, Hotel Gate One, Bratislava)

Názov hovorí za všetko. Na konferencii organizovanej soločnosťou In Form Slovakia by sme sa mali dozvedieť ako ochrániť hodnotu značky, sledovať zákaznícku skúsenosť so značkou, či ako zvládať krízovú komunikáciu so zákazníkmi. Najzaujímavejšie z avizovaného programu však vyzerajú prednášky z oblasti alternatívnom marketingu – Ing. Brosssmann (BROSSMANN Consulting) napríklad vysvetlí, “Prečo prasce nemajú krídla - O tom, že úspech v biznise je o odvahe urobiť to INAK” .


Internet a reklama 2010 (23.10.2010, Bratislava)

Rozmýšľate nad tým, ako osloviť široké publikum s obmedzeným alebo takmer nulovým rozpočtom? Učíte sa komunikovať s fanúšikmi na Facebooku? Neviete ako ich získať? Plánujete reklamnú kampaň prostredníctvom internetu? Konferencia Internet a reklama 2010 sa vám pokúsi dať nástroje na zvládnutie všetkých vyššie uvedených aktivít. Organizuje TREND Representative, očakávať môžete opäť vysokú úroveň a zaujímavých hostí.


Bezpečnosť a dostupnosť dát 2010 (19.10.2010, Hotel Crowne Plaza, Bratislava)

Po úspešnej Cloud computing konferencii organizuje v októbri spoločnosť Exponet v Bratislave ďalší zaujímavý event, ktorého hlavnou témou bude komplexná ochrana informačných systémov. Cieľom 2.ročníku odbornej konferencie Bezpečnosť a dostupnosť dát je pozerať sa na otázku bezpečnosti komplexne a rôznych uhlov pohľadu, na mieste sa dočkáte i predstavenia bezpečnostných produktov určených na správu a uchovávanie dát.


Daily Web 2010 (10.11.2010, Hotel Gate One, Bratislava)

Ako si získať dôveru na internete prostredníctvom správnej aplikácie marketingu? Aké trendy v technológiách a web dizajne dominujú na webe? Čo prinesie do budúcnosti rozvoj fenoménu zvaný sociálna sieť? Konferencia Daily Web 2010 organizovaná spoločnosťou In Form Slovakia sa pokúsi zodpovedať vaše otázky.

Na koniec jedna pikoška - 14. augusta 2010 sa v Bratislave uskutoční 1st StartupCamp!

Slovami organizátora pôjde o stretnutie ľudí, ktorí start-up majú, alebo aspoň chcú mať. Prídu investori, dizajnéri, biz-developmentoví mudrlanti. Ak neviete, či medzi nich patríte, prídite a porozprávajte sa, všetci sú vítaní.


Verím, že sa aspoň na jednej z akcií vidíme!

(Ak viete o zaujímavých a tematicky príbuzných konferenciách, campoch, alebo posedeniach pri vínku, ktoré sme neuviedli, nechajte nám i ostatným odkaz v komentároch).