Výzva pre slovenské firmy: Poďte na Twitter!

Podnikateľská sféra sa pomaly preberá z krízy a každý hľadá optimálne spôsoby prezentácie, hľadania nových zákazníkov, komunikácie so súčasnými zákazníkmi a budovania partnerstiev. Reklama je drahá, mailingové kampane otravné, konferencie stereotypné a nudné. Položili sme si teda otázku: 

Ako efektívnejšie prepojiť podnikateľov, zákazníkov, študentov, zamestnancov a firmy? 

Ako efektívnejšie komunikovať to, čo robíte?

U nás v zeom-e si myslíme, že Twitter by mohol byť tým ideálnym prostredím pre budovanie rôznych komunít. Mnohí ľudia Twitter nechápu, nerozumejú mu, nevedia si predstaviť, na čo by ho mohli využiť.

Tak my sa vás spýtame: 

#1  Koľko ľudí číta váš firemný newsletter?

#2  Koľkí z vašich zákazníkov s vami pravidelne komunikujú (povedzme na týždennej báze a nie ohľadne reklamácií, či sťažností)

#3  S koľkými konkurentmi, či partnermi si vymieňate informácie, ktoré môžu byť osožné pre všetkých?

#4 Koľko mesačných platov platíte agentúram za nájdenie nového zamestnanca? Ako dlho vám trvá, kým nájdete vhodnú firmu/človeka na outsourcovanie služieb?

Ak je odpoveďou číslo, ktoré Vás neuspokojuje a viete si predstaviť, že by komunikácia vašej značky, vášho biznisu, start-upu alebo jendoducho vašej osoby mohla byť intenzívnejšia a kvalitnejšia, čítajte ďalej:)

Slovensko je relatívne malá krajina. Napriek tomu môže byť získavanie spätnej väzby, hodnotenie vašich služieb a produktov, hľadanie nových spolupracovníkov či partnerov, klasický marketing či word-of-mouth marketing celkom problém. Twitter však rúca bariéry komunikácie, na ktorú sme bežne zvyknutí a hádže nás všetkých do jedného vreca. Online, stručne, k veci a pohotovo.

Vyzývame vás preto - poďte na Twitter! 

Poďme si vymieňať znalosti, skúsenosti, informácie, feedback, poďme spolu hľadať partnerstvá, vytvárať živnú pôdu pre nové nápady, osobné či komunitné stretnutia. 

UPDATE: Dopĺňame mapu slovenských firiem na Twitteri



Predstavujeme ľudí, ktorí hýbu svetom!

(Zhrnutie megaúspešného a maximálne zaujmavého týždňa v duchu hesla: "Dobrý úmysel sa skôr či neskôr stretne s pozitívnou odozvou!")

Priatelia, tento týždeň sme spoznali a stretli toľko zaujímavých ľudí a projektov, že by celá kniha nestačila na opísanie nášho nadšenia. Chceme sa s vami podeliť o naše zážitky, nadobudnuté skúsenosti a poznatky, nakoľko nechávať si ich len pre seba by bolo nefér. Sme otvorení a presne to očakávame i od vás – nakoľko veríme tomu, že biznis a networking sa dá robiť v príjemnom, maximálne otvorenom a priateľskom podnikateľskom prostredí.

Dovoľte nám predstaviť výnimočných ľudí a zaujímavé projekty, s ktorými sme mali tú česť.

NGLS – Ivana Sendecká

Ivana Sendecká je na Slovensku unikátny úkaz. Prostredníctvom svojich blogov a videoblogov sa prihovára ľuďom na celom svete. Čo je jej náplňou práce? Motivovať vás k akcii. NGLS (Next Generation Leaders of Slovakia) je neziskový projekt, snažiaci sa spojiť rovnako zmlýšľajúcich ľudí, ktorí majú záujem o budúcnosť. Či už svoju, alebo budúcnosť svojich blízkych, budúcnosť tejto krajiny. Ľudí, ktorí nechcú sedieť doma za pecou a frflať o tom, že život je ťažký. Ľudí, ktorí majú záujem žiť naplno a prispieť svojím kúskom k lepšiemu svetu. Možno vám tento koncept príde starý, možno vám príde populistický, ale úprimne – koľko z vás robí dennodenne niečo pre to, aby po vás niečo ostalo, keď odídete z tohto sveta?

Tomáš Srnka, vpsFree.cz

Tomáš je človek, ktorý stojí za niekoľkými začínajúcimi projektmi. Jedným z nich je občianske združenie vpsFree.cz, ktoré má za cieľ poskytovať (a úspešne poskytuje!) svojim členom virtuálne servery na technológii OpenVZ. Ako jeden z mála reagoval na našu výzvu vymieňať si informácie, know-how, spolupracovať na komunitnej úrovni tak, aby sme sa vedeli všetci posunúť vpred. Veľmi sa tešíme na našu ďalšiu spoluprácu!

Michal Dragan

Michala zrejme viacero z vás pozná ako aktívneho človeka podieľajúceho sa na množstve aktivít a projektov. Michal je skvelý marketér, pozná svoju cenu a neváha poradiť a pomôcť vtedy, keď to potrebujete. Ako blogger publikuje na blogu midra.sk a v Hospodárskych novinách. Michal stojí okrem iného i za viacerými službami z oblasti marketingu: Directemail.sk, Reklama-Facebook.sk, či Odporucaju.sk.


UniCamp

UniCamp je neformálna študentská konferencia o online svete, marketingu, dizajne a médiách. Konať sa bude 26. 10. 2010 v priestoroch Fakulty Masmediálnej Komunikácie UCM v Trnave.

Podporili sme Unicamp. Nadchol nás svojou myšlienkou, spôsobom organizácie a pritiahnutím mladých ľudí medzi tých, ktorí robia biznis. Študenti sa majú iste čo učiť, v tomto prípade sme však oveľa viac zvedaví na to, čo nás naučia študenti. Mladé mysle plné kreativity, zaujímaví speakeri, zaujímavé témy a afterparty. Na Unicampe by ste určite nemali chýbať!



A na záver: "No a čo, že sme neboli na #webexpo ?!" :)))))


Výzva k projektu Wikipédia - virtualizácia, cloud computing, green IT

V duchu nášho posledného blogového príspevku o zdieľaní KNOW-HOW (ktorý si môžete prečítať tu) sme sa rozhodli podniknúť ďalší krok k šíreniu osvety o virtualizácii a cloud computingu na Slovensku. Netreba dlho vysvetlovať - na slovenskej wikipédii nie sú články o týchto témach a nových trendoch (takmer) vôbec zastúpené.

Chceme to zmeniť. Včera pribudol na wikipédii prvý výhonok z našich radov - IaaS. Pridajte sa k nám a pomôžte nám vybudovať kvalitný zdroj informácií o témach ako sú:

- virtualizácia
- cloud computing
- IaaS
- SaaS
- PaaS
- virtuálna desktop infraštruktúra (VDI)
- green IT

a samozrejme mnohých ďalších. 

Tešíme sa na spoluprácu s vami! :)

A aby sme nezabudli, konzultácie na tému ako konsolidovať výdavky na IT vo Vašej firme sú stále bezplatné, stále aktuálne! ;)

Výmena know-how. Bezplatné konzultácie. Networking. Pýtate sa: “Kto sú títo ľudia a čo po mne chcú?!”


Sme síce mladá spoločnosť, avšak za naším zrodom stoja profesionáli, ktorí si namiesto hľadenia do vlastných vrecák uvedomujú, že nové trendy a inovatívne technológie sa prijímajú ťažko. O to ťažšie sú potom biznis rozhodnutia, kedy neviete, či môžete druhej strane dôverovať. Naviac, ak sa v danej oblasti nevyznáte, môže byť z rozhodovania nočná mora. Alebo nemusí vôbec k rozhodovaniu dôjsť.

Rozhodli sme sa preto, že budeme maximálne otvorení voči všetkým, ktorí prejavia záujem vedieť viac a komunikovať. Naučiť sa niečo o virtualizácii, dedikovanej serverovej infraštruktúre, cloud computingu. Zistiť, čo môže malá firma získať využitím našich, či už konkurenčných služieb.

Máme skutočný záujem dať Vám maximum a nežiadať za to nič – pretože vieme, že pevné vzťahy sa nerodia cez noc.

Pripravili sme pre vás malý rozcestník našich komunikačných kanálov, ďalší krok je na vás! :)

KTO STE?

Zaraďte sa do kategórie a nasledujte inštrukcie:)

#1 Developer, webdizajnér, marketér, blogger, geek akéhokoľvek druhu

Áno, i u nás nájdete ľudí, ktorí majú namočené prsty v dizajne, marketingu a vývoji aplikácií. I u nás sedia workoholici, prilepení na sieti 24/7. A za všetkých môžeme povedať jedno: Milujeme dobré nápady, milujeme komunikáciu, milujeme pekný dizajn a funkčné užívateľské prostredia.

Spojte sa s nami prostredníctvom sociálnych sietí – spoločne môžeme toho milovať (a vedieť) viac! :)

Zuzana Urbanová na twitteri (obchod, marketing)

#1 Riaditeľ firmy, zakladateľ start-upu, obchodný riaditeľ, technický riaditeľ

zeom sa skladá i z takých technických špecialistov, ktorí nie vždy hovoria ľudskou rečou:) Preto je tu pre Vás obchodná podpora, ktorá má za úlohu v spolupráci s nimi vytvoriť Vám tie najideálnejšie podmienky na rozhodovanie presunu Vašej IT infraštruktúry do “cloudu”. Nebudeme Vás oblbovať marketingovými rečami, oveľa radšej sa porozprávame o tom, čo potrebujete. Alebo aké problémy riešite. A potom budeme hľadať východisko. Tak, aby ste VY boli spokojní.

Z čoho pozostávajú konzultácie od zeom?
1.zozbierame Vaše požiadavky
2.analyzujeme Vaše potreby
3.navrhneme vhodné riešenie

Čo treba urobiť? 

#1 ak sa s nami chcete nezáväzne rozprávať o čomkoľvek, spojte sa s nami prostredníctvom našich účtov na sociálnych sieťach twitter a facebook

alebo nám napíšte na info@zeom.sk

#2 ak máte záujem o bezplatnú konzultáciu, skopírujte nasledovný text:

Mám záujem o konzultáciu zdarma
alebo
Chcem zistiť, čo je to tá virtualizácia a čo mi môže dať

kliknite na info@zeom.sk, vložte skopírovaný text do správy a odošlite!


TRADÁ! Budeme radi, ak využiteje ktorýkoľvek z uvedených komunikačných kanálov, zdieľať tento príspevok, či klikať na “Like”. Ak neurobíte nič, nevadí, presvedčíme Vás zase nabudúce. 

Pretože pevné vzťahy nevznikajú cez noc.

Váš zeom


Nebojte sa friend requestov

Na Facebooku som prednedávnom natrafila na skupinu s názvom Why do I always get friend requests from people I don't even know? (Prečo stále dostávam žiadosti o priateľstvo od ľudí, ktorých vôbec nepoznám?). Pre tých z vás, ktorí Facebook využívajú len na komunikáciu s rodinou a blízkymi priateľmi je zrejme táto otázka opodstatnená. Avšak pre tých z vás, ktorí pochopili, že Facebook môže rovnako ako Linkedin (ba omnoho lepšie) slúžiť na budovanie profesných kontaktov, či otváranie nových príležitostí, skúsim v krátkosti rozvinúť myšlienku načrtnutú v nadpise.

INTERNET JE SVET 2.0
Facebook už dávno nie je komunitou vysokoškolských študentov. Zmenil sa v priebehu času na niečo ako RSS čítačku s pridanou hodnotou. A to – vytváranie vzťahov a príležitostí, o ktoré by ste na ulici len ťažko zakopli. Virtuálna sieť s viac ako pol miliardou (skutočných) užívateľov znamená, že tu môžete stretnúť svoju mamu, či babičku, ale na druhej strane i kolegov, priateľov svojich kolegov, ľudí s rovnakými záujmami ako máte vy, ľudí z rovnakého business odvetvia, ľudí so skúsenosťami, múdrych ľudí, rozhladených ľudí; ľudí, ktorí vám radi a vďačne posunú svoje know-how, ľudí, ktorí vás nasmerujú, motivujú, či podporia v čase, keď to budete najmenej čakať a najviac potrebovať.

Marketéri, technici, obchodníci, zakladatelia svetovo úspešných start-upov, lídri, myslitelia, politici, občianski aktivisti, umelci, novinári.... zoznam je dlhý.

TAK PREČO SA BÁŤ?
Facebook umožňuje komunikáciu v reálnom čase, medzi vybranými skupinami užívateľov (Friend Lists) tak, aby ste z toho mali čo najväčší osoh. Môže vám pomôcť nadviazať nové obchodné kontakty, získať prácu, sledovať najnovšie trendy a v konečnom dôsledku i budovať svoje meno - online. Ako značku. Ktorý tradičný komunikačný kanál vám dáva tieto možnosti? Zdarma?

SÚKROMIE, SÚKROMIE, SÚKROMIE
Samozrejme, treba dbať na bezpečnosť a súkromie, byť obozretný a pre istotu si pred akceptovaním zblúdilého friend requestu prehodiť so žiadateľom zopár správ, aby ste mali obraz o človeku, ktorého púšťate do svojej siete. Ako druhý krok je dobré obmedziť ľuďom, ktorých osobne nepoznáte, prístup ku vašim osobným údajom. Nič sa však nestane, ak zistíte, že vám daný priateľ neprináša žiadne poznanie, pridanú hodnotu, alebo nulovú interakciu. Užívatelia sa dajú zo zoznamu priateľov odstrániť jedným kliknutím.


O tom, ako Jožko dostal svoju firmu z krízy

Spoiler: Pozor, príspevok obsahuje skrytú reklamu. A vôbec sa za to nehanbíme:)

Jožko je úspešným majiteľom malej firmy. Predávajú ponožky, distribuujú ich po celom Slovensku a okrem toho ešte sem tam chytia nejakú tú štátnu, či zahraničnú zákazku. Jožkova firma má niekoľko zamestnancov – rozvážačov, pracovníkov call centra, dve účtovníčky, troch obchodných zástupcov a dvoch administrátorov. Až do roku 2008 sa firma dynamicky rozvíjala, dopyt po ponožkách bol veľký a chladnejšie zimy hrali Jožkovmu biznisu do karát. Potom prišla kríza. Klasický scenár, ľudia boli donútení šetriť a veľká časť Jožkových zákazníkov sa vrátila k starému domácemu remeslu – štopkaniu starých ponožiek. Čo samozrejme znamenalo nižší počet zákaziek, menší obrat, problémy s vyplácaním zamestnancov, no – bolo toho veľa. Jožko si bol vedomý toho, že ak niečo nevymyslí, firma skrachuje a bude po biznise.

Sadol si teda so svojimi obchodnými zástupcami za okrúhly stôl a začali brainstormovať. Zhruba po troch hodinách urputného premýšľania vbehol do zasadačky jeden z administrátorov. Chcel sa pôvodne spýtať, či môže odísť skôr domov, lebo nemá už nič dôležité na práci, ale keď videl utrápené tváre štyroch kolegov, solidárne sa spýtal, či im môže nejako pomôcť.

Snažíme sa vymyslieť spôsob, ako prežiť na trhu tak, aby som vás nemusel všetkých poprepúšťať,” oznámil mu Jožko.

A prišli ste na niečo?” spýtal sa administrátor.

Keby sme na niečo prišli, zrejme tu nesedíme, ty – ty, ach... ” kusol si do jazyka Jožko, ktorý bol čoraz pesimistickejší, že sa mu podarí nájsť spôsob ako okresať výdavky a udržať firmu nad vodou.

Ehm, ak by som mohol vkročiť do tejto debaty – myslím, že viem, ako by sme mohli ušetriť peniaze a investovať ich do rozvoja biznisu, či lepšej reklamy,” poznamenal ticho administrátor. Na tvárach obchodníkov sa zjavilo množstvo otáznikov, ale nik sa nič nespýtal a tak admin pokračoval:

Volá sa to virtualizácia. Neovládam síce tú technológiu, ale už aj tu na Slovensku existuje firma, ktorá vám prenajme servery, sieťové komponenty, či softvér – virtuálne. Poskytne Vám presne taký operačný systém, výkon, zálohovanie, či aplikácie, ktoré potrebujete a môžete fungovať tak, akoby servery boli u vás vo firme. S tým rozdielom, že je to jednoduchšie a lacnejšie. Netreba platiť elektrinu, klimatizáciu, nakupovať hardvér, upgradovať systémy, proste to urobia všetko za vás za mesačný poplatok. Niečo na princíp leasingu auta.

Znamená to, že môžem prepustiť aj administrátorov?” spýtal sa Jožko, nadchnutý myšlienkou a víziou rozvoja svojej firmy konečne iným smerom ako dotovaním IT oddelenia.

Ehmmm, v zásade áno, ale túto otázku by som nechal na neskôr...” vyšplechol zo seba adminstrátor a utekal preč zo zasadačky, búchajúc si pomyselne hlavu o stenu.

Jožko bol týmto nápadom nadšený. Nielenže sa zbaví starostí s neustálou administráciou a prevádzkou ich firemných technológií, ale ich už ani nebude musieť kupovať! Každú chvíľu im niečo odchádza, raz je to server, potom zase switch, potom je problém so zálohovaním – to sú stále nové a nové investície, nové a nové starosti. Vo firme musia prevádzkovať e-shop, účtovnícky systém, databázu zákazníkov, systém na distribúciu a rozvoz ponožiek, objednávky, faktúry, reklamácie, e-mailových klientov, online call centrum a helpdesk – to všetko potrebuje kvalitný výkon a dokonalú dostupnosť tak, aby boli zákazníci spokojní a Jožkova firma (rozumej e-shop) dostupná aj o polnoci.

Rozhodnutie bolo jasné, riešenie na dosah. Ešte v ten deň naťukal Jožko do vyhľadávača pojem VIRTUALIZÁCIA. Našiel firmu, kontaktoval obchodné oddelenie, dostal konzultáciu zadarmo a zistil, že na prevádzku svojej firmy a beh celého IT mu stačí pár desiatok Eur mesačne. Čo urobil s ušetrenými prostriedkami?

INVESTOVAL. Nie však do hardvéru, ale do ľudí. Administrátorov preškolil a tí mu pomohli vytvoriť aplikácie pre zjednodušenie objednávok a distribúcie tovaru. Zároveň sa mu podarilo zamestnať vo firme šikovnú marketigovú manažérku a spoločne vymysleli spôsob prezentácie firmy, ktorá ich dostala z krízy a dokonca pomohla ďaleko prevýšiť konkurenciu.

A čo vy? Funguje Vaša firma podobne? Hľadáte spôsoby ako optimalizovať chod firmy, či ako ušetriť?


PS: Ak nemáte radi konzultácie zdarma, tak nás sledujte, možno budú konzultácie časom i platené;) Kde nás sledovať?