Nebojte sa friend requestov

Na Facebooku som prednedávnom natrafila na skupinu s názvom Why do I always get friend requests from people I don't even know? (Prečo stále dostávam žiadosti o priateľstvo od ľudí, ktorých vôbec nepoznám?). Pre tých z vás, ktorí Facebook využívajú len na komunikáciu s rodinou a blízkymi priateľmi je zrejme táto otázka opodstatnená. Avšak pre tých z vás, ktorí pochopili, že Facebook môže rovnako ako Linkedin (ba omnoho lepšie) slúžiť na budovanie profesných kontaktov, či otváranie nových príležitostí, skúsim v krátkosti rozvinúť myšlienku načrtnutú v nadpise.

INTERNET JE SVET 2.0
Facebook už dávno nie je komunitou vysokoškolských študentov. Zmenil sa v priebehu času na niečo ako RSS čítačku s pridanou hodnotou. A to – vytváranie vzťahov a príležitostí, o ktoré by ste na ulici len ťažko zakopli. Virtuálna sieť s viac ako pol miliardou (skutočných) užívateľov znamená, že tu môžete stretnúť svoju mamu, či babičku, ale na druhej strane i kolegov, priateľov svojich kolegov, ľudí s rovnakými záujmami ako máte vy, ľudí z rovnakého business odvetvia, ľudí so skúsenosťami, múdrych ľudí, rozhladených ľudí; ľudí, ktorí vám radi a vďačne posunú svoje know-how, ľudí, ktorí vás nasmerujú, motivujú, či podporia v čase, keď to budete najmenej čakať a najviac potrebovať.

Marketéri, technici, obchodníci, zakladatelia svetovo úspešných start-upov, lídri, myslitelia, politici, občianski aktivisti, umelci, novinári.... zoznam je dlhý.

TAK PREČO SA BÁŤ?
Facebook umožňuje komunikáciu v reálnom čase, medzi vybranými skupinami užívateľov (Friend Lists) tak, aby ste z toho mali čo najväčší osoh. Môže vám pomôcť nadviazať nové obchodné kontakty, získať prácu, sledovať najnovšie trendy a v konečnom dôsledku i budovať svoje meno - online. Ako značku. Ktorý tradičný komunikačný kanál vám dáva tieto možnosti? Zdarma?

SÚKROMIE, SÚKROMIE, SÚKROMIE
Samozrejme, treba dbať na bezpečnosť a súkromie, byť obozretný a pre istotu si pred akceptovaním zblúdilého friend requestu prehodiť so žiadateľom zopár správ, aby ste mali obraz o človeku, ktorého púšťate do svojej siete. Ako druhý krok je dobré obmedziť ľuďom, ktorých osobne nepoznáte, prístup ku vašim osobným údajom. Nič sa však nestane, ak zistíte, že vám daný priateľ neprináša žiadne poznanie, pridanú hodnotu, alebo nulovú interakciu. Užívatelia sa dajú zo zoznamu priateľov odstrániť jedným kliknutím.


0 comments:

Zverejnenie komentára