O tom, ako Jožko dostal svoju firmu z krízy

Spoiler: Pozor, príspevok obsahuje skrytú reklamu. A vôbec sa za to nehanbíme:)

Jožko je úspešným majiteľom malej firmy. Predávajú ponožky, distribuujú ich po celom Slovensku a okrem toho ešte sem tam chytia nejakú tú štátnu, či zahraničnú zákazku. Jožkova firma má niekoľko zamestnancov – rozvážačov, pracovníkov call centra, dve účtovníčky, troch obchodných zástupcov a dvoch administrátorov. Až do roku 2008 sa firma dynamicky rozvíjala, dopyt po ponožkách bol veľký a chladnejšie zimy hrali Jožkovmu biznisu do karát. Potom prišla kríza. Klasický scenár, ľudia boli donútení šetriť a veľká časť Jožkových zákazníkov sa vrátila k starému domácemu remeslu – štopkaniu starých ponožiek. Čo samozrejme znamenalo nižší počet zákaziek, menší obrat, problémy s vyplácaním zamestnancov, no – bolo toho veľa. Jožko si bol vedomý toho, že ak niečo nevymyslí, firma skrachuje a bude po biznise.

Sadol si teda so svojimi obchodnými zástupcami za okrúhly stôl a začali brainstormovať. Zhruba po troch hodinách urputného premýšľania vbehol do zasadačky jeden z administrátorov. Chcel sa pôvodne spýtať, či môže odísť skôr domov, lebo nemá už nič dôležité na práci, ale keď videl utrápené tváre štyroch kolegov, solidárne sa spýtal, či im môže nejako pomôcť.

Snažíme sa vymyslieť spôsob, ako prežiť na trhu tak, aby som vás nemusel všetkých poprepúšťať,” oznámil mu Jožko.

A prišli ste na niečo?” spýtal sa administrátor.

Keby sme na niečo prišli, zrejme tu nesedíme, ty – ty, ach... ” kusol si do jazyka Jožko, ktorý bol čoraz pesimistickejší, že sa mu podarí nájsť spôsob ako okresať výdavky a udržať firmu nad vodou.

Ehm, ak by som mohol vkročiť do tejto debaty – myslím, že viem, ako by sme mohli ušetriť peniaze a investovať ich do rozvoja biznisu, či lepšej reklamy,” poznamenal ticho administrátor. Na tvárach obchodníkov sa zjavilo množstvo otáznikov, ale nik sa nič nespýtal a tak admin pokračoval:

Volá sa to virtualizácia. Neovládam síce tú technológiu, ale už aj tu na Slovensku existuje firma, ktorá vám prenajme servery, sieťové komponenty, či softvér – virtuálne. Poskytne Vám presne taký operačný systém, výkon, zálohovanie, či aplikácie, ktoré potrebujete a môžete fungovať tak, akoby servery boli u vás vo firme. S tým rozdielom, že je to jednoduchšie a lacnejšie. Netreba platiť elektrinu, klimatizáciu, nakupovať hardvér, upgradovať systémy, proste to urobia všetko za vás za mesačný poplatok. Niečo na princíp leasingu auta.

Znamená to, že môžem prepustiť aj administrátorov?” spýtal sa Jožko, nadchnutý myšlienkou a víziou rozvoja svojej firmy konečne iným smerom ako dotovaním IT oddelenia.

Ehmmm, v zásade áno, ale túto otázku by som nechal na neskôr...” vyšplechol zo seba adminstrátor a utekal preč zo zasadačky, búchajúc si pomyselne hlavu o stenu.

Jožko bol týmto nápadom nadšený. Nielenže sa zbaví starostí s neustálou administráciou a prevádzkou ich firemných technológií, ale ich už ani nebude musieť kupovať! Každú chvíľu im niečo odchádza, raz je to server, potom zase switch, potom je problém so zálohovaním – to sú stále nové a nové investície, nové a nové starosti. Vo firme musia prevádzkovať e-shop, účtovnícky systém, databázu zákazníkov, systém na distribúciu a rozvoz ponožiek, objednávky, faktúry, reklamácie, e-mailových klientov, online call centrum a helpdesk – to všetko potrebuje kvalitný výkon a dokonalú dostupnosť tak, aby boli zákazníci spokojní a Jožkova firma (rozumej e-shop) dostupná aj o polnoci.

Rozhodnutie bolo jasné, riešenie na dosah. Ešte v ten deň naťukal Jožko do vyhľadávača pojem VIRTUALIZÁCIA. Našiel firmu, kontaktoval obchodné oddelenie, dostal konzultáciu zadarmo a zistil, že na prevádzku svojej firmy a beh celého IT mu stačí pár desiatok Eur mesačne. Čo urobil s ušetrenými prostriedkami?

INVESTOVAL. Nie však do hardvéru, ale do ľudí. Administrátorov preškolil a tí mu pomohli vytvoriť aplikácie pre zjednodušenie objednávok a distribúcie tovaru. Zároveň sa mu podarilo zamestnať vo firme šikovnú marketigovú manažérku a spoločne vymysleli spôsob prezentácie firmy, ktorá ich dostala z krízy a dokonca pomohla ďaleko prevýšiť konkurenciu.

A čo vy? Funguje Vaša firma podobne? Hľadáte spôsoby ako optimalizovať chod firmy, či ako ušetriť?


PS: Ak nemáte radi konzultácie zdarma, tak nás sledujte, možno budú konzultácie časom i platené;) Kde nás sledovať? 

0 comments:

Zverejnenie komentára