8 čerstvých tipov na novoročné predsavzatia pre podnikateľov a firmy

Nový rok sa nám nebezpečne blíži a momentálne máme všetci zrejme hlavu plnú Vianoc a zháňania vianočných darčekov. Koniec roka však okrem sviatkov znamená pre podnikateľov a firmy i zhodnotenie uplynulých mesiacov a zamyslenie sa nad ďalším smerovaním. Zastavte sa na chvíľku s nami a prečítajte si zopár tipov, ako si v budúcom roku ušetriť zopár starostí a potiahnuť váš biznis ešte o kúsok ďalej. 


1.Stanovte si konkrétne a ľahko dosiahnuteľné ciele

Mať veľké oči sa často nevypláca. V priebehu plánovania vašich obchodných aktivít sa zamerajte na dosiahnuteľné a najmä krátkodobé ciele. Je to jednoduché – namiesto veľkých očakávaní na konci roka bude vaša stratégia rozkúskovaná do mesačných, alebo týždňových úloh. Tento prvok pôsobí ako skvelá motivácia dvoma spôsobmi:

a) nemáte pocit, že pred vami stojí takmer nesplniteľný ročný plán a
b) po splnení každej menšej úlohy máte o dobrý pocit z vykonanej práce postarané!

Na howtodothings.com sme dokonca našli jeden nádherný akronym, ako vaše ciele spraviť šikovnými (SMART). Vaše ciele a plány by teda mali byť najmä:

1.S – specific = konkrétne
2.M – measurable = merateľné
3.A – achievable = dosiahnuteľné
4.R – relevant = relevantné
5.T – time bound = a viazané na určité časové obdobie

Buďte SMART:)

2.Delegujte, delegujte, delegujte!

A ak delegovať neviete, naučte sa to. Zo skúseností vieme, že výhovorka: “Nie je na koho delegovať,” je jednoducho len výhovorka. Delegovanie je zručnosť s ktorou má väčšina menších podnikateľov problémy. Máte aj vy ten pocit, že všetko musíte urobiť vy sami, lebo nik iný to tak dobre nedokáže? Omyl! Na svete (dokonca i vo vašom meste) existuje množstvo ľudí, ktorí sú v istých oblastiach jednoducho lepší ako vy. V momente ako sa zmierite s týmto faktom, zistíte, že delegovanie úloh na druhých nie je vôbec takým problémom ako vyzerá a bude sa vám ľahšie dýchať.

3.Investujte do vašej komunity

O investícii do ľudí, či komunity sme nedávno písali. Investície do ľudí a komunity by však nemali byť výhradne výsadou aktivistov a nadšencov. Určite viete, že všetko dobré i zlé sa vám raz vráti. Investícia do komunitných projektov, či podpora jednotlivcov v rámci vašej komunity sa vám síce nemusí vrátiť na druhý deň, ale je jednou z najzmysluplnejších aké môžete urobiť.

4.Naučte sa niečo nové

Svet sa nám veľmi rýchlo mení pred očami. Predsavzatie o kontinuálnom vzdelávaní sa a napredovaní by sme si mali všetci zavesiť zrejme rovno pred nos. Veľa ľudí i biznisov totiž zaspí v období blaha a dostatku na vavrínoch. Prestanú napredovať, prestanú inovovať, nesnažia sa (alebo sa snažia málo) vzdelávať ako seba, tak i svojich zákazníkov a klientov. Či už si nájdete chvíľu času a budete hľadať odborné informácie o vašom biznise, či budete čítať publikácie o business success stories a hľadať spôsob ako sa stať lepšími, alebo budete hľadať rady a nové informácie u iných... najmä nestagnujte.

5.Motivujte svojich spolupracovníkov, či zamestnancov

Na túto tému odporúčame knihu od Alexa Kjerulfa - Happy Hour is 9 to 5. Alex píše a vedie workshopy po celom svete o tom, že naša každodenná práca by nemala byť o muklovaní a depresii zo zamestnania.

6.Komunikujte pravidelne a buďte konzistentní

Nič nie je horšie ako stratégia mlčiaceho náčelníka. Snažíte sa zo všetkých síl vyzerať múdro, ale na druhej strane nekomunikujete so zákazníkmi, alebo je vaša komunikácia nedostatočná, či slabá. Naučte sa komunikovať pravidelne, pripravte si stratégiu a využívajte maximum moderných komunikačných kanálov, ktoré sú v dnešnej dobe dostupné. Vaši klienti budú šťastní, konkurencia už menej:)

7.Zamerajte sa na kvalitnejšie služby pre zákazníkov

Alfa a omega biznisu, na ktorú viacerí celkom zabúdajú. Kvalita služieb nadväzuje na bod 6 – komunikácia. Komunikujte, komunikujte, komunikujte. Spôsobíte zákazníkovi problém? Ospravedlňte sa mu. Ospravedlňte sa verejne, ak je to nevyhnutné. Otvoreným prístupom získate kredit a dáte verejnosti vedieť, že vám na vašom mene skutočne záleží. Že vaša Mission statement v biznis pláne alebo na webe nie je len pekne napísaný výmysel od copywritera.

8.Nebojte sa pýtať si odporúčania od vašich spokojných zákazníkov

Na Slovensku sme stále nie príliš zvyknutí pýtať si odmenu aj v inej forme ako v peniazoch. Sú vaši zákazníci spokojní a dávajú vám to najavo? Tak potom nemáte dôvod, prečo by ste nemali prejaviť trošku zdravej drzosti a stavať na vašich referenciách i priamo.

Referencie sú spravidla jedným z najlepších motivátorov pre zákazníkov pri ich rozhodnovaní o nákupe tovaru, či služieb. Dokončili ste práve úspešne projekt pre klienta? Pýtajte si feedback, pýtajte si odporúčanie vašich služieb ďalším potenciálnym klientom. Nemajte strach z odmietnutia, nič horšie ako to, že o vás zákazník referencie šíriť nebude, sa vám stať nemôže.

---

Sme na konci s našim nie síce úplne vyčerpávajúcim zoznamom novoročných predsavzatí, ale zase - netreba to preháňať, všetci vieme, ako to s novoročnými predsavzatiami funguje:)  

Máte i vy nápady ako váš biznis v roku 2011 posunúť ďalej? Dajte nám o nich vedieť v komentároch, potešíte nás i ostatných čitateľov a zároveň hneď splníte predsavzatie č. 3 – investujete do komunity! :)


1 comments:

tomaskuzar povedal(a)...

Pre mna je zaujimavy koncept strategickeho planovania, ktory je mozne aplikovat pri stanoveni vizie ci pri snahe o dlhodobu udrzatelnost. Viac v mojom blogu bit.ly/dYvTuS.

Zverejnenie komentára